MENU » |Home| |Archive| |Car| |Movies|
 
  /News

/news...
» MERRY XMAS and a HAPPY 2021
» Xsara Coupe VTS OLD (NEW) ...
» K&N 57S-4000 Performance F...
» Bye DS3 EHDI airdream Welc...
» [Project] Stand Up Paddle ...

/new movies...
» [Movie] ChipTuning / Rem...
» [Movie] Dashcam Ambarell...
» [Movie] K&N Replacement ...
» [Movie] Royal Netherland...
» [Movie] Top Test Citroë...

/who's online...
» 1 guest online

/data...
» 96 items in archive online!
» 24 movies online!

/Search...
Google
Web www.xerror.nl


  [Update]Power Boost Valve
Eindelijk zit de PBV (Power Boost Valve) er in.

De Xsara heeft niet zoveel ruimte onder de kap dus heb de PBV op de plek geplaatst van het oude luchtfilterhuis.

De oude benzinedrukregelaar (zie gallery) is/was inderdaad 3Bar, hier heb ik de PBV dan ook op afgesteld. In het filmpje kun je goed zien als je het gaspedaal rusig intrapt dat hij gewoon op 3Bar blijft draaien.. zodra je heb goed intrapt schiet hij richting de 4Bar.

Mij is alleen nog niet helemaal duidelijk waarom naar een tijdje rijden/trappen de PBV op 2.5Bar gaat draaien? dit zal waarschijnlijk door de computer komen gok ik..? het effect van een PBV is zeker merkbaar. het oppakken gaat veel beter en hij gaat gewoon veel soepeler door. Nu nog kijken als me auto er niet teveel door gaat zuipen ;)

Heb zelf een beetje zitten afregelen en ik kwam uit dat je de druk met een warme motor moet afstellen tussen de 3.2 en 3.5 bar. Heb ook even contact opgenomen met Biesheuvel en die adviseerde 3.4 bar, zit dus aardig goed met me eigen afregeling!
Er is een gallery gelinkt aan dit bericht! »[Gallery]
Cat. [Car] | Bericht geplaatst op: [08-10-2005 22:20]

1999-2024 XerroR
www.xerror.nl www.xerror.eu www.xerror.com www.xerror.net www.xerror.info www.xerror.be www.xerror.org www.xerror.biz www.xerror.de www.xerror.us www.xerror.co.uk
Parsetime: 0.000060 sec